26 October 2013

Notes for Jeremy Part 1 : My Favorite Place to Eat in My Hometown


Jeremy...who is he? He is my english teacher in NTUST. Not english in particular. But, special english writing for graduate studies class. He told us in the class to make a "chat" for every week and we need to talk with our friends in the class which is have students from many different countries.
Every week he will give us a different "chat" topic and we need to write it down in our mother language, means for me it will be written in Indonesian.


So, my chat topic for Part 1 is My favorite place to eat in my hometown.

Rumahku di Indonesia, lebih tepatnya di kota kecil bernama Gresik. Tetapi, kota asalku bukan disana, tetapi di Malang. Aku paling suka ke sana karena nenekku berada di sana dan makanan buatannya enak sekali. Makanan favoritku yang selalu beliau masak untukku adalah sayur koro. Koro adalah sejenis kacang-kacang an yang berukuran cukup besar. Sebenarnya... aku tidak suka makan sayur, tapi aku hanya suka makan sayur buatan nenekku. Lokasi rumah nenekku juga sangat nyaman. Berada di lereng Gunung Kawi. Di belakang rumahnya, ada sungai yang mengalir dan juga sawah. Udaranya sangat sejuk dan sangat enak untuk liburan. Biasanya aku kesana bersama keluargaku selama beberapa hari di hari lebaran Idul Fitri untuk umat Islam dan kami menikmati masakan nenekku berupa Ketupat dan Opor Ayam.
Intan Web Developer

A Wife and PhD candidate to-be in National Taiwan University of Science and Technology. Dreamer, Writer, Traveller, and Tech Addict. Like to travel everywhere and experience anything.

No comments:

Post a Comment

Anda bisa memasukkan komentar tentang postingan di sini...Terima Kasih ^.^